сряда, 7 октомври 2009 г.

Клиентска карта

Вече има много магазини, които правят клиентски карта, на клиентите си. Обикновено е срещу отстъпки или натрупване на точки.
Клиентите на магазините за храни правят много чести посещения. Значи могат да натрупат много бонуси/точки. Но дали получават нещо срещу тези бонуси.
В Пикадили може да си вземете вафлена торта чудо от 1.75 срещу 70 точки, всяка от които е 5 лева оборот, а сметките може да не са кратни на 5. За оборот от грубо 400 лева получавате нещо за 1.75 лева - т.е 0,45%. И освен това нещата, които могат да се вземат са от един много ограничен лист - около 10-15.
В Била може да се сдобиете с точки, ако си купите голям шоколад Милка, или нещо от доста ограничен списък - може да е и 50 артикула, които едва ли се купуват повече от веднъж месечно.
Клиентски Карти има и в други вериги, доколкото знам и в магазини Европа.
Но всеки път маркирайки клиентската карта управлението на магазина знае какви продукти купувате. Даже да нямате точки касиерката казва "нищо пак си дайте картата да я маркираме". Така вероятно изграждат доста голяма база с навиците на клиентите и могат да ни манипулират. Заедно с това Вие сте дали поне някаква онформация с една първоначална карта, която се попълва. В някои единични магазини за луксозни дрехи например картата се получава на попълнения от Вас адрес. Това предполага, че трябва да е вярно попълнен.
Ние клиентите получаваме много малко, а от данните са голяма част от базата за CRM на тези магазини. И дори всеки локален магазин да не си прави някакви сметки, то в централата, особено ако има централа извън България се правят някакви модели за навиците на клиентите.
Получените бонуси не си заслужават, за да бъдем коректни и да спазваме наставленията като имаме клиентска карта.
Аз имам от Пикадили, за да не ми казват всеки път на касата да си извадя. И от Била като я давам само като имам точки.
Имам и някакви от магазини за дрехи, но не тези които ще ми я пращали по пощата.
Като започнат да предлагат бонуси под форма на поне 5% отстъпка, от каквото аз избера (може без промоционалните) и да се натрупва от всички стоки (без промоционалните) може да се мисли за по-коректното използване на клиентската карта. Предлагането на стоки, като бонус, които могат да се купят на почти същата цена без точки от съседния магазин също е малко несъответно. Могат да се предлагат някакви по-специални стоки, които не се срещат често и не могат да се вземат без точки. Почти както са фирмените чаши или играчки срещу капачки от производителите на напитки. Само да е нещо, което магазина е поръчал специално за лоялните клиенти. И все пак да е нещо по-ценно, а не обикнавена стока, например тениска, с етикет на магазина. Тези неща да си ги произвеждат за задължително облекло на служителите.

7 коментара:

  1. Разгеле! Нацели ваксата!

    ОтговорИзтриване
  2. Много малко гласове от svejo.net, значи не е така

    ОтговорИзтриване
  3. Явно не пазаруваш в много магазини. Аз пазарувам в магазините СВА. Там клиентските им карти са на принципа да се трупат левове, вместо точки и в последствие си ги харчиш в магазина за каквото си поискаш. Не както в Пикадили за някаква детска тетрадка, моливче или нещо подобно.Също няма и ограничение във времето като на Билата.

    ОтговорИзтриване
  4. да така е пазарувам определени неща

    ОтговорИзтриване
  5. Здравейте!По въпроса с клиентските карти - това е нагла манипулация.Аз работя в една от тези вериги хранителни магазини(Билла).Картите са с цел "да върнат обратно клиента в магазина" и да се прави оборот.Всяка касиерка е длъжна да Ви поиска Билла карта, без значение дали имате покупка с точки или не(колкото повече карти се маркират толкова по-добре за магазина - водят се някакви статистики и някои хора получават облаги по този начин).

    ОтговорИзтриване
  6. Именно за това става въпрос. Докато асортимента на стоките с точки не е такъв, че ВСЕКИ път да имам стока с точки НЯМА да си давам картата и никой не може да ме задължи. Ясно ми е, че касиерките са длъжни да искат клиентските карти. Ясно ми е и че колкото повече карти са маркирани, толкова по-добре за магазина. НАПРАВЕТЕ ТАКА, ЧЕ ВСЕКИ ПЪТ ВСЕКИ КЛИЕНТ ДА ИМА СТОКИ С ТОЧКИ!!!

    ОтговорИзтриване
  7. Определено вече всички по - големи вериги магазини предлагат подобни клиентски карти, с които човек трупа точки и може да закупи дадена стока на по евтина цена,което е добре.Все пак всеки един от нас пазарува всеки ден така или иначе, поне ще спести някой и друг лев.Надявам се да ни пишете пак, блога ви е страхотен.

    ОтговорИзтриване

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.