неделя, 25 януари 2009 г.

Аз имах известна вина за умирането на папрата

Преди време си купих папрат - птерикс. Оставих го на отглеждане с другите растения при current user, които се занимава с отглеждане на гинко дървета. Там даже освен гинко дървета има и папрати венерин косъм, заради сходството им по външен вид и име на английски с гинко дървото. Когато беше ред на самият гинко плантатор да полива папратта тя започна да изглежда като мумифицирана. Седи си зелена, но няма нито едно живо листо. Той каза нещо което приличаше на "Как ми остави да поливам такова специално растение на мен?". Интересно, нали все пак той се занимава з отглеждане на растения. И тя е подредена до другите растения.
А иначе той е човекът, които казва - "Как може хората като виждат, че гинкото е закъсало за вода през лятото да не го поливат?" и "Защо хората изчерпват добрите си намерения само със засаждането на гинко дървета на обществените места, и не се грижат за поливането им по-нататък" и т.н. в този ред. Аз съм виждала как той полива малки гинко дървета на най различни места, но дори и той се грижи само за тях. Дори на съвсем достъпно място без да се налага усилие горката папрат загина. И той не каза "Аз имах известна вина за умирането на папрата", а каза че аз не трябвало да му я оставам. Как тогава очаква хората да се грижат за гинко дърветата в обществените пространства, като те трябва да забележат къде има такива, да започнат целенасочено да носят вода за поливане и т.н. И аз не знам как да стане това. Общо взето се смята, че съответната паркова органиазия ще се грижи за поливането. Вие нали не мислите, че това наистина става. Освен на много представителни места другите са на принципа на естественият подбор. Гинкото е даже по-зле защото вече се знае, че може да се използва и всички гинко дървета нямат листа до два метра от земята.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.