вторник, 20 април 2010 г.

Модел на поведение: мързел

Много силно присъства този модел на поведение в средствата за въздействие върху младите.
Този модел се представя в реалити шоу-тата и особено в забавните шоу програми. В българските сериали (нищо, че са малко) се набляга на децата на богатите, които имат пари без да вършат работа. В училище се налага всички горе-долу да минат и така се оказва, че може да се мине с "природна интелигентност". Семейно с организираните туристически мероприятия от тип хотел с екстри като басейни и т.н., дори all incusive, което може да не е във възможностите на всички, но се ползва често. И дори с факта, че на повечето работни места не се допускат деца (може без работни места като личен бизнес), където децата могат да забележат, че родителите им не ходят някъде, от където взимат пари и после са уморени, а какво точно правят.
Ако децата не участват или поне доста от близо не виждат трудов процес, който е трудов процес, а не само обучение, хоби, забавление и т.н. не може да възприемат модел на поведение работа. А възприемат обратния модел на поведение: мързел.
Преди няколко месеца един бивш министър председател, Беров, известен с фразата "За бога братя не купувайте" не потвърди, че тя е валидна. Нито каза да купуваме, за да излезнем от кризата. Каза "За бога, работете, както никога до сега". Той е много мъдър човек и правилно е забелязал, че това е слабото място сега.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.