сряда, 3 юни 2009 г.

Реклама за изборите

Рекламите за изборите рязко се разграничават от другите реклами.
Съдържат много думи. Казани като лозунги на митинг. Придружени от някакви кадри, обикновено от най-известните представители на партията.
Патетични речи в стил изречения лозунги се говорят по митингите. На митинги ходят главно силни потдржници на каузата. Самият патетичен тон е за създаване атмосфера на митинга и приповдигнато настроение. За гледащите и/или слушащите телевизия/радио това е фоново занимание. Те не са отявлени привърженици на партията. Самото време за реклами е досадната част от мероприятието. И по едно време някакви патетични изказвания. С "най-човешки" тон е казано онова, че продаването на гласове е престъпление. И понеже се повтаря накрая остава чувството, че нещо е престъпление или че си престъпник, след толкова предупреждения.
Освен това между 35 и 85 % от хората са визуални. В другите реклами има повтарящ се мотив, на който се набляга, или много хубави млади хора (по възможност мадами), или представа за прекрасно състояние, в което "лирическия герой" изпада или някакво развитие, което се е получило от продукта/услугата/партията и т.н. В изборните реклами се мъдрят добре известните ни хора "политици", които говорят нещо си. Това не създава представа, че ти може да си на тяхно място. И явно няма подходящо представяне на прекрасното състояние, в което може да изпадне избирателя, след като е гласувал за съответната партия.
Има някои реклами, които имат визуален ефект на развитие, както и изказване, което не е патетичен лозунг. Това е онази реклама "черен ПР" с гласуването за Борисов, получаваш Костов. Поне аз смятам, че това е една от малкото реклами, които може да имат някакво въздействие върху избирателите.
И едно време имаше една реклама с това как Станишев кара трамвая. Предизвика ужасно много говорене, много хора я забелязаха и запомниха. Това е целта на рекламата. Все пак да накара хората ДА ЗАБЕЛЕЖАТ НЕЩО.
В Интернет има и такива реклами, които не са пуснати по телевизията/радиото. Те имат и малко по-различно съдържание. Даже, ако не беше статичното състояние, което представят и не много реалния тон, може да минат за добри реклами. Но те са правени с "подръчни средства" и на края изглеждат малко смешни.
Не съм против да има реклами за изборите. Все пак и работещите в рекламата трябва да получат някакви приходи от мероприятието избори.
Аз имам много познати, които гледат поне веднъж дневно новини и фоново 2часа телевизия, четат поне 15 минути разни неща в Интернет (и още поне 30мин се забавляват по друг начин), всеки ден, имат добра работа и т.н. и не знаят, че на 7 юни във всички страни на Европейския съюз ще има избори за евро депутати. Това е много показателна оценка за цялата кампания.
Или кампанията е калпава като цяло или целта е да НЕ СЕ активизират, работещите хора, които могат да мислят.
Между другото, по подобие на рекламната част на тази кампания, може да се въведе принципа 15% от времето на всяка реклама да е за отрицателна страна, възможно вредно въздействие и т.н. на продукта/услугата за всяка реклама.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.