петък, 17 октомври 2008 г.

Защо се женят хората

Когато бях малка бях забелязала, че в семейните двойки мъжете обикновено са по-големи от жените си или са на същата възраст.
После разбрах, че за собствените ми баби ми и прабаби не важи това. А аз си мислех, че при тях би трябвало да се спазва по-строго. А и за други от тяхното поколение е обратното.
И чак сега разпитвайки не тях, защото вече ги няма, а други хора получих няколко възможни отговора. Това са причини, които са валидни за времето, каето аз бих могла да определя като преди 1950 и след освобождението от 1878 година.
Едната причина е зестрата, която от сегашна гледна точка едва ли може да се каже е важна. Зестрата е била земя, която тогава са обработвали и са се изхранвали.
Друга причина е че най-големия син обикновено остава стопанин на къщата и трябва да има жена, която е оправна, за да може да върти домакинството, а възрастта е предпоставка за това.
Може би има и други, но още не ги знам.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.